I´m Alexandra Brandão, I´m a teacher and I live in Portugal. I'm 39 years old. I´ve got 4 children and I've breastfed all of them. I´ve been breastfeeding since 1993 till now. My first daughter, Ângela, from 1993 to 1997; Martim, the second, from 1998 to 2000; Alexandre, the third, from 2000 to 2005 and the last one, Ari, since 2006 to the present. I´ve been breastfeeding for 15 years. I´m happy and proud to be a breastfeeding mother for such a long time; it pleases me and my children love it. Although some people don´t approve public breastfeeding because they say it´s abusive, I feel it's a natural thing. It makes a child healthier. It´s proved and I feel that breastfeeding increases mothers' health too. Portuguese mothers don't usually breastfeed six months after their babies' birth. So, although I don´t want to set any record, I've chosen this way to show them that breastfeeding is healthy, easy and good. *** Chamo-me Alexandra Brandão, tenho 39 anos, sou professora e vivo em Portugal. Tenho 4 filhos e proporcionei a todos eles uma amamentação prolongada, para além do mínimo de 2 anos aconselhado pela Organização Mundial de Saúde. Estou a amamentar desde 1993. A minha primeira filha, Ângela, desde 1993 até 1997; Martim, o segundo, desde 1998 até 2000; Alexandre, o terceiro, desde 2000 até 2005 e o último, Ari, desde 2006 até agora. Há 15 anos que amamento. Sinto-me feliz e orgulhosa por amamentar por tanto tempo; amamentar agrada-me e os meus filhos gostam imenso de mamar. Apesar de algumas pessoas não aprovarem a amamentação em público, por acharem-na abusiva, penso que é uma coisa natural. A amamentação torna a criança mais saudável. Está provado cientificamente e eu sinto que a amamentação também melhora a saúde da mãe. As mães portuguesas não costumam amamentar os seus bebés muito além de 6 meses após o nascimento. Por isso, embora não queira estabelecer nenhum record, escolhi este meio para mostrar que a amamentação é saudável, fácil e agradável.
Your First Name (optional)
Email Addresses (comma separated)
Import friends
Message to Friends (optional)